درباره وبلاگ


(((با سلام خدمت همه دوستای گلم ))) (((به وبلاگ من خوش آمدید)))
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
  • آشیانه دانلود
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و تفریحی و آدرس daraghcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 100560
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


علمی و تفریحی آموزشی




آیا می دانید گرانترین خودروی دنیا چیست؟ بوگاتی رویال Kellner Coupe ساخته سال ۱۳۹۱ که در سال ۱۹۸۷ با قیمت ۸ میلیون و هفتصد هزار دولار به فروش رسید. این را گفتم تا بدانید منظور من از این نوشته خودروهایی هستند که در بازار موجود اند و به صورت عتیقه یا خودروهایی که دیگر تولید نمی شوند، نیستند.

اگر پولدار هستید (البته آنقدر پولدار که نمی دانید با میلیون ها دلار چه کنید) می توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و از این ۱۲ خودرو یکی را انتخاب و خریداری کنید:

 

گران ترین خودروهای جهان

۱ – آسکاری ای ۱۰ – Ascari A10: این ماشین طی ۲٫۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ می رسد. آسکاری A10 انگلیسی است.

قیمت: ۶۵۰,۰۰۰ دلار

 

۲ – اس اس سی آلتیمیت آئرو – SSC Ultimate Aero: این خودرو سومین ماشین سریع دنیاست که اجازه تردد در خیابان دارد و می تواند در ۲٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد. SSC Ultimate Aero نصف یک بوگاتی ویرون قیمت دارد اما می تواند با آن مقابله به مثل کند!

قیمت: ۶۵۴,۰۰۰ دلار

 

۳ – پاگانی زوندا سی ۱۲ اف – Pagani Zonda C12 F: این خودرو توسط یک تولید کننده کوچک ایتالیایی تولید می شود و ۰ تا ۱۰۰ آن در ۳٫۵ ثانیه خواهد بود.

قیمت: ۶۶۷,۳۲۱ دلار

 

۴ – فراری انزو – Ferrari Enzo: این خودروی گران قیمت خیلی طرفدار دارد و فقط ۴۰۰ عدد از آن تا به حال ساخته شده است. ۳٫۴ ثانیه طول می کشد تا انزو بتواند از ۰ تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برسد.

قیمت: ۶۷۰,۰۰۰ دلار

 

۵ – مک لارن اف ۱ – McLaren F1: اولین سری این خودرو در سال ۱۹۹۴ تولید شد و در همان زمان هم گران قیمت ترین خودروی جهان شد. مک لارن اف ۱ می تواند ظرف مدت ۳٫۲ ثانیه از ۰ به صد برسد.

قیمت: ۹۷۰,۰۰۰ دلار

 

۶ – زنوو اس تی ۱ – Zenvo ST1: سرعت این خودرو می تواند در ۲٫۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو را یک کمپانی دانمارکی تولید می کند بد. نیست بدانید از Zenvo ST1 تا به حال ۱۵ عدد ساخته شده است.

قیمت: ۱,۲۲۵,۰۰۰ دلار

 

۷ – میباخ لندولت Maybach Landaulet: لندولت گرانترین خودروی سدان موجود در بازار است که می تواند در ۵٫۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ برسد. این خودرو به درد کسانی می خورد که راننده شخصی دارند.

قیمت: ۱,۳۸۰,۰۰۰ دلار

 

۸ – کوانیجسِگ آگرا آر – Koenigsegg Agera R: آگرا آر ۰ تا ۱۰۰ را در ۲٫۸ ثانیه طی می کند.

قیمت: ۱,۶۰۰,۰۰۰ دلار

 

۹ – لامبورگینی رونتون – Lamborghini Reventon: رونتون گرانترین خودروی لامبورگینی است که سرعت آن در ۳٫۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

قیمت: ۱,۶۰۰,۰۰۰ دلار

 

۱۰ – پاگانی زوندا چینکوئه رودستر Pagani Zonda Cinique Roadster: این خودرو خیلی گران است!

قیمت: ۱,۸۵۰,۰۰۰ دلار

 

۱۱ – آستون مارتین وان ۷۷ – Aston Martin One 77: این خودرو ۷۵۰ اسب بخار توان دارد و بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد.

قیمت: ۱,۸۵۰,۰۰۰ دلار

 

۱۲ – بوگاتی ویرون سوپر اسپورت Bugatti Veyron Super Sports: خوب! بالاخره به گران قیمت ترین خودروی جهان رسیدیم. این خودرو گرانترین خودرویی است که می تواند در خیابان تردد کند. این بوگاتی در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

قیمت: ۲,۴۰۰,۰۰۰ دلار

 



چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 9:45 ::  نويسنده : یوسف خدابنده


زیباترین دختر لهستان

رزالیا منکویز مقام دختر شایسته ۲۰۱۲ کشور لهستان را به خود اختصاص داد.رزالیا ۲۵ ساله است قدش ۱۷۵ سانتی متر است، در بیالیستوک متولد شده است و مترجم زبان است.



سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 9:9 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

حسین کریم لو تصمیم گرفته با گرفتن گواهینامه گینسی شود، او برای به دست آوردن گواهینامه هایش دردسرهای زیادی کشیده است، در این گزارش او از خاطرات و آرزوهایش می گوید. دانشجوی رشته برق صنعتی است و عاشق کارهای فنی، او گواهینامه پایه دو، پایه یک، موتورسیکلت، غلتک، لودر، جرثقیل، بابکت (مینی لودر)، دامپر (خودرویی برای تخلیه بار در محل های مرتفع)، بلدوزر، بیل مکانیکی، فینیشر (خودرویی که در آسفالت کاری کاربرد دارد)، ویتکن (ماشینی برای راه و ساختمان)، گریدر، لیفتراک و تراکتور را در مدت 2 سال به دست آورده است.

آقای رکورددار تا به حال موفق به دریافت این 15 گواهینامه شده است اما این روزها او در کلاس های خلبانی ثبت نام کرده تا گواهینامه خلبانی را هم به دست بیاورد. کریم لو که متولد 1354 است درباره انگیزه اش از این کار می گوید: «دوست داشتم در کتاب رکوردهای جهانی گینس نامم ثبت شود، وقتی دیدم ایرانی ها با کارهایی مانند روپایی زدن و ماجراجویی موفق به این کار شده اند، تصمیم گرفتم با گرفتن تعداد زیادی گواهینامه رکوددار شوم. در حال حاضر دوره تئوری آموزش خلبانی را پشت سر گذاشته ام، برای بخش عملی آن فعلا پولم ته کشیده است».

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد!

پنجره هوشمند

البته این تنها انگیزه کریم لو نیست او با این کار قصد دارد با سیستم و نحوه کار خودروهای مختلف آشنا شود تا بتواند یک خودروی تلفیقی بسازد. «من روی طراحی خودرویی کار می کنم که بتواند به راحتی در مسیرهای پر از مانع حرکت کند، الان ما خودروهایی با دو دیفرانسیل و شاسی بلند داریم که مناسب این مسیرها هستند اما بازهم این خودروها در میان ماسه، گل و آب گیر می کنند من می خواهم یک جک یا بیل مکانیکی برای آنها درست کنم تا در هیچ جایی گیر نکنند.»

کریم لو تا به حال چندین اختراع نیز داشته و آنها را به ثبت رسانده است، یکی از اختراع های او پنجره هوشمند است: «این پنجره را طوری طراحی کرده ام که زمانی که میزان گازهای مضر در خانه زیاد شد به صورت خودکار و با موتورهایی که دارد پنجره را باز کرده و هوای بیرون را به داخل خانه می فرستد.»

گواهینامه دردسرساز

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد!

آقای رکورددار برای گرفتن هرکدام از گواهینامه هایش زحمات زیادی کشیده است. او برای یادگرفتن رانندگی با ماشین های راهسازی به بیرون از شهر و محل هایی می رفته که این ماشین ها مشغول به کار بودند: «می رفتم از راننده های آنها می خواستم به من آموزش دهند بعضی از آنها از من پول می گرفتند اما برخی ها هم رایگان به من آموزش می دادند.

اما قسمت سخت تر ماجرا مربوط به زمانی می شد که باید خود داوطلب ها برای آزمون، ماشین تهیه می کردند و آن را به نزدیکی های محل آزمون منتقل می کردند.»

به گفته کریم لو مشکل ترین گواهینامه ای که او تا به حال گرفته، گواهینامه ماشین بابکت بوده است: «این خودروی کوچک، فرمان، کلاچ و ترمز ندارد و باید آن را به وسیله دستگیره هایی که دارد هدایت کرد. برای گرفتن گواهینامه این خودرو، بیشتر از سه ماه وقت گذاشتم.»

آقای رکورددار بیشترین آمار ردشدن در آزمون های عملی گواهینامه هایش را هنگام گرفتن گواهینامه پایه یک تجربه کرده است: «گرفتن گواهینامه بابکت واقعا مشکل بود و به نظر من از گرفتن پایه یک هم مشکل تر است، هرچند که من برای گواهینامه عملی یا همان آزمون تپه پایه یک، 12بار امتحان دادم تا سرانجام قبول شدم. گرفتن این گواهینامه حدود یک سال زمان برد.»

یکی دیگر از گواهینامه هایی که کریم لو تا به حال موفق نشده آن را به دست بیاورد گواهینامه ماشینی است که برای کارگذاشتن لوله های بزرگ نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد: «وقتی فهمیدم نمونه ای از این خودرو را برای تعمیر به اصفهان آورده اند به آنجا رفتم و هر طوری بود طرز کار با آن را یاد گرفتم بعد در تهران آزمون آیین نامه آن را با موفقیت پشت سر گذاشتم. حالا هم درخواست کرده ام برای آزمون عملی با این ماشین، مرا به اهواز ببرند اما راهنمایی و رانندگی هنوز با این درخواستم موافقت نکرده است.»

خانواده نمونه

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد!

یکی دیگر از نکات جالب زندگی کریم لو نحوه تحصیل در خانواده آنهاست. آقای رکورددار متاهل است و دو فرزند دختر دارد. او درباره خانواده اش می گوید: «نکته جالب ماجرا اینجاست که اعضای خانواده من هرکدام در یک مقطع تحصیلی درس می خوانند. دختر کوچکم در مقطع ابتدایی، دختر بزرگم راهنمایی، همسرم دبیرستان و خودم هم که دانشجو هستم.»



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:22 ::  نويسنده : یوسف خدابنده



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 8:49 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

3149210911e720bf552e6c2b2ee9d933_800



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 8:47 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

307076_317598564998621_993803155_n



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 8:32 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

من نمی‌دانم بنزین در مملکت شما لیتری چند است، امّا اینجا در کالیفرنیا ما برای هر لیتر یک دلار می‌پردازیم. امّا رشتهء کاری من مدّت ۳۱ سال در زمینهء نفت و بنزین است، بنابراین ترفندهایی وجود دارد که بتوانیم از هر لیتر بنزینی که می‌خریم حدّاکثر استفاده را بکنیم. در اینجا در خطّ لولهء کایندر مورگان که من در سان خوزهء کالیفرنیا کار می‌کنم، در ۲۴ ساعت از طریق خطّ لوله چهار میلیون گالن تحویل می‌دهیم. یک روز گازوئیل، روز بعد بنزین هواپیما و انواع بنزین معمولی. ما ۳۴ مخزن در اینجا داریم که گنجایش آنها روی هم رفته ۰۰۰ر۸۰۰ر۱۶ گالن است. فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد. بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌کند. هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می‌کند. امّا جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند. وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می‎بینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حدّاقلّ می‌رسانید. همهء شیلنگ‌ها دارای محلّ بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، مایع دیگری که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می‌شود. این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید. یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‎کند. بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصوّر می‎کنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیرهء بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطهء صفر بین بنزین و جوّ عمل می‌کند تا تبخیر را به حدّاقل برساند. برخلاف جایگاه‌های بنزین، اینجا که من کار می‎کنم، هر تانکری که ما بارگیری می‎کنیم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملاً به میزان یک گالن باشد. نکتهء دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین‌ نزنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

امیدوارم این نکات برای حفظ ارزش پول شما مفید بوده باشد



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 8:51 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

.

دوست دارم که یک شب جمعه/ صبح گردد به رسم خوش عهدی

ناگهان بشنوم زسمت حجاز/ نغمه ی دلخوش انا المهدی

.

.

.

بی خبر از همه عالم زتو خواهم خبری یا فرج الله

دلخوشم گر زتو آید خبر مختصری یا فرج الله

.

.

.

روزی در برگه تقویم خواهند نگاشت

تعطیل رسمی – روز ظهور حضرت ولی‌عصر«ع»

ولادت امام مهدی(عج) بر شما مبارک

.

.

.

ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد / بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد

سوگند به هر چهارده آیه نور / سوگند به زخم های سرشار غرور

آخر شب سرد ما سحر می گردد / مهدی به میان شیعه برمی گردد



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

هر عقیده و دین و ایمونی داشته باشیم این مادرا رو یادمون نره هااااااا بچه هاشون بخاطر من و شما رفتن تو جوونی شهید شدن ...
بعد 25 سال هنوزم که هنوزه زار میزنن سر قبر بچشون :
به افتخارشون



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 8:21 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

جاده 70 کیلومتری خلخال به اسالم با داشتن ارتفاع سه هزار و 300 متری از سطح دریا یکی از محورهای سخت گذر به شمار می‌رود. هرچقدر که این جاده خطرناک است به همان نسبت به مانند بهشت زیباست.چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفیدپوش میکند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستانی را گاهی تاریک میکند، اینها از تابلوهای زیبای این مسیر هستند که انگار واقعا در دنیای دیگری قدم گذاشته اید.

 

 

 

 



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 8:5 ::  نويسنده : یوسف خدابنده