درباره وبلاگ


(((با سلام خدمت همه دوستای گلم ))) (((به وبلاگ من خوش آمدید)))
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
  • آشیانه دانلود
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و تفریحی و آدرس daraghcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 100567
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


علمی و تفریحی آموزشی




چه معنی داره تو این دنیا کسی با کسی قهر باشه؛
چه معنی داره تو این دنیا کسی تنها باشه؛
چه معنی داره تو این دنیا آدم ها یک روز بیان و یک روز برن؛
چه معنی داره تو این دنیا دل بعضی ها اینقدر تنگ باشه؛
اصلا چه معنی داره تو این دنیا دل بعضی ها از سنگ باشه ...!
... "زنده‌یاد خسرو شکیبایی"

چهارمین سالگرد استاد خسرو شکیبایی
روحش شاد و یادش گرامی باد ...!!




چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 8:41 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

شایعترین علت آن گیر افتادن اعصاب دست است. اعصاب دست در قسمتهای مختلفی گیر می افتند. شایعترین محل گیر افتادگی در مچ دست است. سه عصب مدیان، اولنا و رادیال مسئول حس و حرکت دست می باشند. عصب مدیان از وسط مچ عبور می کند تا به انگشتان برسد.

 

این قسمت به شکل تونل است و به آن تونل کارپ می گویند. اگر در این تونل به علتی بر روی عصب فشار وارد شود علایمی مثل گزگز و مور مور دستها، سوزش و درد ایجاد می شود و انگشتان خواب رفتگی پیدا می کنند. این حالت ابتدا در شب و ابتدای صبح بیشتر است اما بتدریج با پیشرفت بیماری در روزها نیز خواب رفتگی دیده میشود.

با پیشرفته تر شدن بیماری قدرت انگشتان کمتر شده و عضلات دست لاغر می شوند. عوامل مختلفی در ایجاد این حالت دخالت دارند. حرکات تکراری دست از علل شایع است مثلا افرادی که قالی بافی می کنند به احتمال بیشتری به این حالت مبتلا می شوند. تغییرات هورمونی در طی حاملگی و یائسگی نیز باعث سندرم تونل کارپ می شوند. بیماریهائی مثل دیابت، کم کاری تیروئید، لوپوس و رماتیسم مفصلی باعث بیشتر شدن احتمال سندرم تونل کارپ می شوند.

گاهی علایم باعث بیدار شدن فرد از خواب شده و حرکت دادن دستها باعث تخفیف علایم میگردد. درد بیمار ممکن است به ساعد بازو و شانه نیز بکشد.

تشخیص سندرم تونل کارپ
تشخیص این بیماری توسط شرح حال بیمار معاینه فیزیکی و تستهای الکترودیاگنوز ( نوار عصب و عضله) انجام می شود.

درمان
۱) عدم انجام حرکات تکراری
تا حد امکان باید از انجام حرکات تکراری خود داری شود. استفاده از وسایلی که حالت لرزشی به دستها می دهند علایم و بیماری را بدتر میکند.

۲) تصحیح وضعیت مچ در هنگام کار
تصحیح وضعیت نشستن و استفاده از وسایل با طراحی مناسب ضروری است.

۳) استفاده از مچ بند(اسپلینت):
استفاده از مچ بند مخصوص در سه ماه اول پس از شروع علایم و همچنـین در خانمهای حامله بسیار موثر است. زاویه اسپلینت باید تنظیم شود. اغلب اسپلینتهای ساخته شده در بازار زاویه مناسبی ندارند و حتی باعث بدتر شدن علایم می شوند. مچ بند باید حتمآ در شب پوشیده شود. بهتر است در طی روز نیز از مچ بند استفاده کرد.

۴) استفاده از داروها: برخی داروها در درمان این حالت موثر می باشند.

۵) تزریق کورتیکو استروئید

۶) مدالیتی ها
استفاده از اولتراسوند و لیزر میتواند به بهبود بیماری کمک نماید.

جراحی:
اگر بیمار به درمانهای غیر جراحی پاسخ مناسبی ندهد یا اگر در نوار عصب و عضله علایم درگیری شدید عصب دیده شود یا عضلات تحلیل رفته باشد یا دستها ضعیف شده باشند جراحی توصیه می گردد. عوارض جراحی شامل ایجاد زخم بدشکل، آسیب به اعصاب پوستی و چسبندگی تاندونها است. لذا یک دوره کار درمانی پس از جراحی برای کاهش تورم و حفظ حرکات انگشتان همراه با چهار هفته استفاده از مچ بند ضروری است.

عوارض ناشایعتر پس از جراحی شامل عفونت، آسیب شریانی، سفتی مفصل و . . . است. برخی از بیماران از باقی ماندن علایم پس از جراحی شکایت دارند.
عدم تشخیص صحیح علت عمده باقی ماندن علایم پس از جراحی است .



چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 8:40 ::  نويسنده : یوسف خدابنده


پردیس ثابتی : پردیس ثابتی (زاده سال ۱۳۵۴ در تهران) اکنون زیست شناس برجسته ایرانی-آمریکایی اهل فلوریدا و ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکا و استاد دانشگاه هاروارد است. ثابتی سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده است. وی بعنوان یکی از سرشناس ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده است.
 
به گزارش ایران ویج پردیس ثابتی اخیرا نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین المللی Creators Synectics معرفی شده است.شبکه خبری سیانان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نوابغی که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» معرفی کرده است. تحقیقات وی در خصوص تکامل انسانی در طیف وسیعی از نشریات معتبر علمی و تحقیقاتی جهان نظیر نیچر و ساینس منتشر شده است. دکتر ثابتی که تاکنون بالغ بر ۲۰ اثر علمی و تحقیقاتی را به رشته تالیف درآورده است. وی همچنین عضو هیئت ناظرین متخصص در گردهمایی سال ۲۰۰۸ مجمع جهانی اقتصاد بود.

www.iranvij.ir|

فضا نوردی

انوشه انصاری : او متولد شهر مشهد درایران است . انوشه همیشه عاشق فضا و فضانوردی و درپی راه یافتن به فضابوده ‌است . وی در سال۱۳۶۳ (۱۹۸۴) به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. وی اولین فضانوردایرانی الاصل دنیاست و اولین زن کیهان‌گرد و چهارمین نفری است که هزینهٔ سفر فضایی خود را پرداخت کرده‌است. او همچنین پس ازعبدالاحد مومند فضانوردافغان دومین فضانورد فارسی ‌زبان است. انصاری ترجیح می‌دهد درمورد خود از عنوان «فضانورد همراه» به ‏‏جای واژهٔ «گردشگر فضایی» استفاده کند.

www.iranvij.ir|

ژنتیک

رکسانا مصلحی : رکسانا مصلحی یک متخصص ژنتیک است که اکثر تحقیقات و پژوهش های وی در رابطه با سرطان و راه های درمان آن معطوف بوده است . او در ایران متولد شد و در کانادا رشد کرد و هم اکنون استادیار بخش ژنتیک دانشگاه نیویورک است .وی در دانشگاه کلمبیا تحصیلات خود را سپری کرد و جوایزی را در زمینه تدریس و شیوه ی خوب علم آموزی در یافت کرده است.

www.iranvij.ir|

ریاضیات



مریم میرزاخانی :
 
دکتر مریم میرزاخانی، استادیار جوان دانشگاه«پرینستون»، به عنوان یکی از ۱۰ مغز برتر آمریکای شمالی معرفی شد و به او لقب سد شکن دادند. مریم میرزاخانی در سال های ۷۳ و ۷۴ ( سال سوم و چهارم دبیرستان) از مدرسه‌ی فرزانگان تهران موفق به کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری شد و بعد از آن در سال ۱۹۹۴ در المپیاد جهانی ریاضی هنگ کنگ با ۴۱ امتیاز از ۴۲ امتیاز مدال طلای جهانی گرفت.سال بعد یعنی ۱۹۹۵ در المپیاد جهانی ریاضی کانادا با ۴۲ امتیاز از ۴۲، رتبه ی ۱ طلای جهانی را به دست آورد.میرزاخانی از جمله بازماندگان سانحه غم‌بار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه سال ۷۶ است.

www.iranvij.ir|

ادبیات



دکتر آذر نفیسی :
 نویسنده و استاد دانشگاهی ایرانی در دانشگاه جانز هاپکینز است که هم اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. معروف‌ ترین اثر وی کتاب پرفروش لولیتاخوانی در تهران است.که توجه زیادی را به خود جلب کرد و به ۳۲ زبان ترجمه شده‌است. کتاب دوم او با نام آنچه درباره‌اش سکوت کرده‌ام، به یک زندگینامه نزدیک‌تر است. رمانی که زندگی خاندان نفیسی از کودکی نویسنده تا زمان از دست‌دادن پدر و مادرش را روایت می‌کند.وی در حال حاضر استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه جانز هاپکینز و سخنران میهمان در موسسه سیاست خارجی آن دانشگاه در دانشکدهٔ مطالعات پیشرفتهٔ بین‌المللی (سایس) واقع در واشینگتن آمریکاست.

او دختر احمد نفیسی شهردار سابق تهران، و نزهت نفیسی (از نخستین زنانی که به مجلس شورای ملی راه یافت). آذر نفیسی با بیژن نادری ازدواج کرده، صاحب دو فرزند به نام‌های نگار و دارا می‌باشد. برخلاف آنچه در کتاب ایشان مطرح شده‌است آذر نفیسی به هیچ وجه برادرزادهٔ استاد سعید نفیسی نبوده‌است. در مورد نسبت ایشان با سعید نفیسی استاد ادبیات معاصر ایران ذکر این نکته کافی است پدر بزرگ پدری این بانو پسر عموی نا تنی پدربزرگ سعید نفیسی بوده‌است.

www.iranvij.ir|

خبرنگاری



کریستین امانپور :
 
کریستین امانپور فرزند محمد امان‌پور مدیر هواپیمایی ایرانی و همسر بریتانیایی او پاتریشیا است. کریستین تحصیلات خود را تا سن یازده سالگی در ایران و پس از آن تا پایان دوره دبیرستان در بریتانیا انجام داد. سپس به دانشگاه رودآیلند در آمریکا رفت و تحصیل خود را در رشته روزنامه‌نگاری در در سال ۱۹۸۳ به پایان رساند. کریستیان امانپور مجری برنامه «این هفته» در شبکه ای‌بی‌سی است. او پیش‌تر گزارشگر ارشد بخش اخبار بین‌المللی شبکه خبری سی‌ان‌ان بود. او یکی از خبرنگاران نامدار ایالات متحده آمریکا است.

او از خبرنگاران جنگی متبحر جهان به شمار می‌رود. گزارش‌های امان‌پور از بالکان باعث شد که در سال ۱۹۹۴ جایزه امی دو جایزه جورج فاستر پیبادی، دو جایزه جورج پولک و جایزه شجاعت در گزارشگری دریافت کند.  او همچنین مصاحبه‌های بسیاری انجام داده‌است که از آن جمله می‌توان به مصاحبه با ژاک شیراک ۲۰۰۳ (قبل از جنگ عراق)، محمود عباس ۲۰۰۳، ملک عبدالله ۱۹۹۹، پرویز مشرف ۲۰۰۱، یاسر عرفات ۲۰۰۰ و محمد خاتمی ۱۹۹۷ اشاره کرد.او به زبان‌ های انگلیسی، فرانسوی و فارسی مسلط است.

www.iranvij.ir|

خواننده




زهره جویا :
 
در مشهد به دنیا آمد. او از پدری افغان ( اهل هرات) و مادری ایرانی زاده شده است. در هنر آوازخوانی خانم جویا ، نه تنها تاثیر این دو فرهنگ ، بلکه رد پای موسیقی اروپایی نیز بسیار برجسته می‌باشد. زهره جویا مدرسه را در ایران به پایان رسانده وبرای آموختن موسیقی به اروپا رفت وتحصیلات عالی اش را دراین رشته در آمستردام و بعداً در دانشسرای هنرهای زیبای وین – اتریش – به پایان رسانده‌است و در رشته «اپرا» فوق لیسانس گرفته‌است.

جویا با اجرای کنسرت‌هایش، نه تنها درعرصه‌های موسیقی ایرانی و افغانی هنرنمایی کرده‌است، بلکه دراجرای اپراها درکشورهای غربی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار گشته‌است. زهره جویا، پیوسته با هنرش به موسسات خیریه و نهادهایی که برای تامین حقوق زنان تلاش می‌ورزند مددکاری نموده‌است. وی با فعالیت‌های هنریش، با گروه‌های نیکوکاری به ویژه سازمان‌های خارج از کشور که برای حقوق زن در افغانستان فعالیت دارند، کمک و همکاری دارد.
www.iranvij.ir|
نوازندگی گیتار
 



 


لیلی افشار :
 متولد ۱۳۳۸ در تهران، از ده سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرد . وی با درجه لیسانس و فوق لیسانس موسیقی در رشته نوازندگی گیتار از “کنسرواتوآر بوستون” و “کنسرواتوآر موسیقی نیوانگلند” فارغ‌التحصیل شد و نخستین زنی در جهان بوده که موفق به اخذ درجه دکترا در نوازندگی گیتار شده است.خانم افشار مدتی نیز در “مرکز هنرهای تجسمی بنف” و “فستیوال موسیقی اسپن” تحصیل کرده و دیپلم افتخاری “آکادمی موسیقی کیجانا درسی ینا” ایتالیا نیز به وی اعطاء شده است

او مدارک دیگری نیز در نوازندگی گیتار از کنسرواتوار موسیقی بوستون، نیوانگلند، دانشگاه ایالتی فلوریدا دارد. وی در مرکز آموزش هنرهای زیبای بناف (Bnaff) تحصیل کرده‌است. دارای مدارک افتخاری از آکادمی موسیقی کیجیانا واقع در شهر سینای ایتالیا است. لیلی افشار کرسی پروفسوری خود را برای “دانشگاه ممفیس” در سال ۱۹۸۹ بدست آورد و هجده سال است برنامه لیسانس و فوق لیسانس و دکترای نوازندگی گیتار در دانشگاه ممفیس را اداره می‌کند، که در آنجا نیز جایزه استاد برجسته دانشگاه در سال ۲۰۰۰ به وی تعلق گرفته است.

 

www.iranvij.ir|
 

بازیگر
 




کاترین بل :
 بازیگر انگلیسی-آمریکایی ایرانی-تبار سریال‌های تلویزیونی (JAG) آمریکا است. کاترین در ۱۴ اوت ۱۹۶۸ در لندن بدنیا آمد. او از پدری اسکاتلندی و مادری ایرانی زاده شده. والدینش بعداً از همدیگر جدا شدند. کاترین سپس در ۳ سالگی به همراه مادرش مینا به لس آنجلس رفت. او در زمان کودکی در تبلیغ‌ های تلویزیونی زیادی ظاهر گردید، و قصد داشت که پزشک یا مهندس بیومدیکال بشود سر از حرفه مدل تمام وقت در آورد. او به زبان‌های انگلیسی و فارسی تسلط دارد.



جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : یوسف خدابنده


بـعـضی آدمـها ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آدمایی هستن که
هروقت ازشون بپرسی چطوری؟ می گن خوبم ...
وقتی می بینن یه گنجشک داره رو زمین دنبال غذا می گرده،
راهشون رو کج می کنن از یه طرف دیگه می رن که اون حیوونکی نپره ...
اگه یخ ام بزنن، دستتو ول نمی کنن بزارن تو جیبشون ...
آدمایی که از بغل کردن بیشتر آرامش می گیرن تا از چیز دیگه
همونایین که براتون حاضرن هر کاری بکنن
اینا فرشتن ...
تو رو خدا اگه باهاشون می رید تو رابطه، اذیتشون نکنین...
تنهاشون نزارین، داغون می شن !
همین‌ها هستند که دنیا را جای بهتری می کنند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مثل آن راننده تاکسی‌ای که حتی اگر در ماشینش را محکم ببندی بلند می گوید: روز خوبی داشته باشی.

آدم‌هایی که توی اتوبوس وقتی تصاد
فی چشم در چشمشان می شوی،
دستپاچه رو بر نمی‌گردانند، لب
خند می زنند و هنوز نگاهت می کنند.

آدم‌هایی که حواسشان به بچه های خسته ی توی مترو هست، بهشان جا می دهند، گاهی بغلشان می کنند.

دوست هایی که بدون مناسبت کادو می خرند،... مثلا می گویند
این شال پشت ویترین انگار مال تو بود. یا گاهی دفتر یادداشتی، نشان کتابی، پیکسلی ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آدم‌هایی که از سر چهار راه، نرگس نوبرانه می خرند و با گل می روند خانه.

آدم‌های پیامک‌های آخر شب، که یادشان نمی رود گاهی قبل از خواب، به دوستانشان یادآوری کنند که چه عزیزند،
آدم‌های پیامک‌های پُر مهر بی بهانه، حتی اگر با آن ها بدخلقی و بی حوصلگی کرده باشی.

آدم‌هایی که هر چند وقت یک بار ایمیل پرمحبتی می زنند که مثلا تو را می خوانم و بعد از هر یادداشت غمگین،
خط‌هایی می نویسند که یعنی هستند کسانی که غم هیچ کس را تاب نمی آوردند.

آدم‌هایی که اگر توی کلاس تازه وارد باشی، زود صندلی کنارشان را با لبخند تعارف می کنند که غریبگی نکنی.

آدم‌هایی که خنده را از دنیا دریغ نمی کنند، توی پیاده رو بستنی چوبی لیس می زنند و روی جدول لی لی می کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

همین‌ها هستند که دنیا را جای بهتری می کنند برای زندگی کردن

مثل دوستی که همیشه موقع دست دادن خداحافظی، آن لحظه‌ی قبل از رها کردن دست،
با نوک انگشت‌هاش به دست‌هایت یک فشار کوچک می دهد… چیزی شبیه یک بوسه

وقتی از کنارشون رد میشی بوی عطرشون تو هوا مونده

وقتی بارون میاد دستاشون رو به آسمونه

وقتی بهشون زنگ میزنی حتی وقتی که تازه خوابیدن
با خوشرویی جواب میدنو میگن خوب شد زنگ زدی باید بلند میشدم

وقتی یه بچه میبینن سرشار از شورو شوق میشن و باهاش شروع به بازی کردن میشن

آره همین ها هستند که هم دنیا رو زیبا میکنن هم زندگی رو لذت بخش تر

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی پرنده ای زنده است مورچه ها را می خورد
وقتی می میرد مورچه ها او را می خورند
یک درخت میلیون ها چوب کبریت را می سازد
اما وقتی زمانش برسد فقط یک چوب کبریت برای سوزاندن میلیو نها درخت کافی است
زمانه و شرایط در هر موقعی می تواند تغییر کند
در زندگی هیچ کس را تحقیر و آزار نکنید
شاید امروز قدرتمند باشید اما یادتان باشد
زمان از شما قدرتمندتر است
پس خوب باشیم و خوبی کنیم که دنیا جز خوبی را بر نمی تابد





پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 8:42 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

                        


6 میـم اصـلی در تربیـت مـوفق کـودک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


متخصصین روانکاوی کودکان اثر شش میم را در تربیت کودک موثر می دانند و عنوان می کنند که:

نیاز روانی بچه های ما، عبارت است از انتقال اثر شش میم. این شش میم را هر کس در کارنامه گذشته زندگی اش دریافت کرده باشد، میم هفتمش "مــوفقیــت" است که خود به خود پدید خواهد آمد:

1. تو محبوبی
2. تو محترمی
3. تو مطرحی
4. تو مهمی
5. تو مفیدی
6. تو می فهمی

اگر ما در رفتار و گفتارمان این 6 میم را به فرزندان مان انتقال دهیم میم هفتم "مــوفقیــت" خود به خود خواهد آمد؛ یعنی باتری روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد. در آن صورت این آدم در تحصیل و زندگی و کار و... موفق خواهد شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


البته ضد این شش میم که گفته شد، چیزهای دیگری هم هستند که اگر پدر و مادرها انجامش ندهند، عکس این نتیجه را می گیرند و آن آرایه 7 "ت" است که خیلی سخت است. این 7 "ت" را هر کسی دریافت کرد، "ت" هشتمش تباهی است که انتظارش را می کشد:

1. تنبیه
2. توهین
3. تهدید
4. تحقیر
5. تبعیض
6. تنفر
7. ترس

همه افراد شکست خورده و جامعه ستیزها و...، در کارنامه های خود این "ت" ها را دارند، یعنی تاثیر "ت" تحقیر با "ت " تحسین، زمین تا آسمان است."


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بنابراین اگر تلاش کنیم که نکات و ویژگی های مثبت فرزندانمان را برجسته نموده و آنها را بابت این ویژگی ها تشویق نماییم به صورت ناخودآگاه و بلکه شاید آگاهانه سعی بر آن خواهند داشت تا برای تشویق بیشتر و مورد تایید قرار گرفتن آن ویژگی ها را در وجود خود افزایش دهند.




تاکید می شود که اگر ما در رفتار و گفتارمان 6 میم :

1. تــو محبوبی
2. تــو محترمی
3. تــو مطرحی
4. تــو مهمی
5. تــو مفیدی
6. تــو می فهمی

را به فرزندانمان انتقال دهیم میم هفتم "مــوفقیــت" خود به خود خواهد آمد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


و حال آنکه در صورت تحقیر و تنبیه آنان، خود را به همان صورتی می پذیرند که شما آنها را خطاب نمودید و متصور شده اید. به علاوه این که خاصیتی در تنبیه هست که در تشویق یافت نمی شود و آن ایجاد روحیه مقاومت و لجبازی است، با ایجاد این حالت در وجودش، زمینه ای را برای عدم پذیرش هرچه راستی و درستی است فراهم می کنیم.

کافیست کمی فکر کنید؛ شما بیشتر توسط کسانی که محبت و عشق خود را ابراز می کنند و در ایفای آن خساست به خرج نمی دهند جذب می شوید یا افرادی که مدام با تحقیر شما در جهت لطمه به شخصیتتان فعالیت می کنند ؟!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org





پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 8:36 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

                  وصیتـی زیبـا و مانـدگار از آلبـرت انیشتیـن

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند.

آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است.

در چنین روزی، تلاش نکنید به شکل مصنوعی و با استفاده از دستگاه، زندگیم را به من برگردانید و این را بستر مرگ من ندانید. بگذارید آن را بستر زندگی بنامم. بگذارید جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند.

چشمهایم را به انسانی بدهید که هرگز طلوع آفتاب، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را در چشم های یک زن ندیده است.

قلبم را به کسی هدیه بدهید که از قلب جز خاطره ی دردهایی پیاپی و آزار دهنده چیزی به یاد ندارد.

خونم را به نوجوانی بدهید که او را از تصادف ماشین بیرون کشیده اند و کمکش کنید تا زنده بماند تا نوه هایش را ببیند.

کلیه هایم را به کسی بدهید که زندگیش به ماشینی بستگی دارد که هر هفته خون او را تصفیه می کند.

استخوان هایم، عضلاتم، تک تک سلول هایم و اعصابم را بردارید و راهی پیدا کنید که آنها را به پاهای یک کودک فلج پیوند بزنید.

هر گوشه از مغز مرا بکاوید، سلول هایم را اگر لازم شد، بردارید و بگذارید به رشد خود ادامه دهند تا به کمک آنها پسرک لالی بتواند با صدای دو رگه فریاد بزند و دخترک ناشنوایی زمزمه باران را روی شیشه اتاقش بشنود.

آنچه را که از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترم را به دست باد بسپارید، تا گلها بشکفند.

اگر قرار است چیزی از وجود مرا دفن کنید بگذارید خطاهایم، ضعفهایم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند.

گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم کنید.

عمل خیری انجام دهید، یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت آمیزی بگویید.

اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند ...



پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 8:22 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

                                                     احـد عظیـم زاده

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر نخستین سال های زندگی مشقت بار این تاجر فرش و مولتی میلیاردر ایرانی را در نظر بگیریم و آن را با موقعیت كنونی اش قیاس كنیم، شگفت زده خواهیم شد. كسی كه در هفت سالگی و از همان روز اول مدرسه، مجبور می شود پشت دار قالی بنشیند، اكنون با اتكا به خلاقیت و كار طاقت فرسای خودش، یكی از بزرگ ترین تاجران فرش در دنیا است و به قول خودش هربار كه برای خرید به بازار تبریز می رود، این بازار را تكان می دهد. آن هم در هنگامه ای كه بحران در تار و پود تولید و تجارت فرش دستباف ایران تنیده شده و آمار رسمی دال بر كاهش 33درصدی صادرات این محصول ملی در ماه اول سال جاری است.

من "احد عظیم‌زاده" هستم. در 10 آذر 1336 در ده اسفنجان در شهرستان اسكو متولد شدم. هفت ساله بودم كه پدرم را از دست دادم و یتیم شدم. امكانات مالی‌مان اجازه نمی‌داد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به كلاس اول مجبور شدم پشت دار قالی بنشینم و قالیبافی كنم. تا 13 سالگی روزها قالی می‌بافتم و شب‌ها درس می‌خواندم. چاره‌ای نبود، وسع مالی ما جز این اجازه نمی‌داد.

خاك خوردم و زحمت بسیار كشیدم. در سال 2 بار بیشتر نمی‌توانستیم برنج بخوریم. یك بار روز 21 ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه‌سوری. آرزو داشتم یا خلبان شوم یا پولدار و برای رسیدن به این آرزوها بسیار زحمت كشیدم.

كارم را با به دوش كشیدن پشتی و قالی‌های كوچك و بردن آن از اسفنجان یا اسكو برای فروش آغاز كردم. در آغاز كار از هركدام از آنها یك یا دو تومان (نه هزار یا 2هزار تومان) سود می‌كردم. پنج سال اینچنین سخت كار كردم. بسیار دشوار بود. اما پشتكار و اعتقاد به هدف با توكل به خدا تحمل سختی‌ها را آسان می‌كرد. در 18 سالگی توانستم 20 هزار تومان پس‌انداز كنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا این‌كه مجبور به ترك تحصیل شدم.

غصه یتیمی چون باری سنگین به دوشم بود. (بغض می‌كند) یتیم هیچ‌كس را ندارد. كارمند، كارگر، بانكی، كاسب و هركس دیگری شب كه به خانه‌اش می‌رود دستی به سر و روی بچه‌اش می‌كشد. اما یتیم این محبت بزرگ را ندارد. شب‌ها، شب‌های جمعه پاهایش را در بغل می‌گیرد و به انتظار می‌نشیند. در انتظار آن كس كه دستی به سرش بكشد...

در این فكر بودم كه سرمایه‌ام را افزایش بدهم تا بتوانم كاری بكنم. می‌خواستم یك كارگاه فرشبافی راه بیندازم. سراغ پسرعموی پدرم رفتم و از او 20 هزار تومان قرض كردم و 60 هزار تومان هم از بانك وام گرفتم. سرمایه‌ام شد 100 هزار تومان یعنی به اندازه یك تراول صد تومانی امروزی.

وقتی این پول دستم آمد تازه به فكر افتادم كه چه بكنم. چه ایده جدیدی داشته باشم؟ ماه‌ها فكر كردم. آن روزها چون انقلاب پیروز شده بود تا 2 سال به هیچ ایرانی پاسپورت نمی‌دادند. در این مدت فكر كردم و فكر كردم تا به این نتیجه رسیدم كه با صادرات كارم را شروع كنم.

اما هیچ اطلاعاتی نداشتم. شنیده بودم آلمان مركز تجارت فرش است. ویزا گرفتم و به هامبورگ رفتم و در یك مسافرخانه یا پانسیون مستقر شدم. به سالن‌ها و انبارهای فرش آنجا سرزدم و با سلیقه‌ها آشنا شدم. آنجا به من گفتند ثروتمندان برای خرید فرش به سوئیس می‌روند. ویزای 15 روزه سوئیس گرفتم و به ژنو رفتم.

زبان هم نمی‌دانستم. در یك هتل با تاجری آشنا شدم و او ایده اصلی را به من داد: فرش گرد بباف. در آن دوران در ایران فرش گرد بافته نمی‌شد و كیفیت تولید فرش و رنگ‌بندی‌ها هم مناسب نبود. چای و قهوه‌ام را خوردم و همان روز به ایران برگشتم. به ده خودمان آمدم و ساختمانی اجاره كردم. دستگاه خریدم، با 10 درصد نقد و بقیه اقساط. ابریشم هم قسطی خریدم. انسان باید ریسك‌پذیر باشد و من هم ریسك كردم. با دست خالی و از هیچ.

شروع به بافتن فرش گرد كردم و چند نمونه كه بیرون آمد سر و كله تاجران آلمانی پیدا شد و آنان به اسفنجان آمدند. باور می‌كنید یا نه؟ در اولین معامله 6.5 میلیون تومان نقد پرداختند و شش میلیون تومان هم چك دادند! آن شب از شدت هیجان نخوابیدم. احساس آن شب را خوب به خاطر دارم. سرمایه 100 هزار تومانی من كه 80 هزار تومانش قرض بود در كارخانه اجاره‌ای اینچنین سودی نصیب من كرده بود، در اولین قدم... كسب و كارم رونق گرفت و صادراتم را به آلمان، ایتالیا، سوئیس، انگلیس، بلژیك و دیگر كشورها آغاز كردم.

بسیار سفر كردم و ایده‌های جدید دادم. از موزه‌های فرش كشورها بازدید می‌كردم و از طرح‌ها اقتباس یا از آنها عكس می‌گرفتم و با الهام از آنها و تلفیق طرح‌ها، ایده‌های نو بیرون می‌دادم. در این مدت سلیقه مشتریان را شناختم. اصول كار خودم را پیدا كردم. من شریك ندارم. هیچ‌گاه نداشته‌ام و نخواهم داشت. اگر شریك خوب بود، خدا برای خودش شریك می‌گذاشت.

اصل دیگر من احترام به مشتری است، هر كه می‌خواهد باشد. پیش مشتری مثل سربازی كه جلوی تیمسار خبردار می‌ایستد، با احترام می‌ایستم. اتكای خودم اول به خدا و دوم به ایده و تفكر و پشتكار و ریسك‌پذیری خودم است. بسیار ریسك می‌كنم، بسیار.

كمی بعد در بازدید از هتل‌های معروف جهان تصمیم گرفتم وارد كار ساخت بزرگ‌ترین پروژه هتل كشور شوم. تاكنون 180 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری كرده‌ام. تمام مصالح این پروژه خارجی و بهترین است. سنگ برزیل، شیشه بلژیك، دستگیره در انگلیس و تاسیسات آلمانی است. كابین چهار آسانسور نیز از طلای 18 عیار است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

پروژه قو الماس خاورمیانه در سلمانشهر مازندران


این هتل 340 واحد مسكونی در 25 طبقه، هفت طبقه سالن ورزشی، 34 طبقه هتل، 7 رستوران روی دریاچه، 10 هزار متر شهر آبی، 70 هزار متر زمین آمفی‌تئاتر، 90 هزار متر زمین گلف و 2 باند هلیكوپتر دارد. فقط قرارداد نورپردازی این پروژه با فرانسوی‌ها 9 میلیون دلار است. این پروژه آبروی كشور است و من با افتخار روی آن سرمایه‌گذاری كرده‌ام. من ایران را دوست دارم. بروید بگردید حتی یك دلار و ریال در خارج كشور ندارم و سرمایه‌گذاری یا ذخیره نكرده‌ام ...


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


می‌پرسید چه احساسی نسبت به پول دارم؟ پول دیگر مرا ارضا نمی‌كند. هدف من كارآفرینی است. تنها در پروژه آن هتل 600 نفر به طور مستقیم كار می‌كنند. من 2 بار برنده تندیس الماس بزرگ‌ترین بیزینس‌من جهان شدم و بزرگ‌ترین صادركننده فرش كشور هستم. اما می‌دانید بزرگ‌ترین افتخار من چیست؟ "یتیم‌نوازی".

افتخار می‌كنم 2 سال خیر نمونه كشور شدم. افتخار می‌كنم جزو 100 كارآفرین برتر كشور هستم. دوست دارم اشتغالزایی كنم. دوست دارم سفره مرتضی علی باز كنم، معتقدم خدا من را وسیله قرار داده است. هم‌اكنون 1070 بچه یتیم را زیر پوشش دارم و با خودم پیمان بستم تا عمر دارم هر سال 100 بچه به آنها اضافه كنم. وصیت كرده‌ام وقتی مردم تا 10 سال بعد از عمرم هر سال 100 بچه یتیم اضافه شود و مخارج همه یتیم‌ها را از محل ارثم بپردازند.

بعد از 10 سال هم اگر بازماندگانم لیاقت داشتند، راه من را ادامه می‌دهند. سفره كه می‌اندازیم برای یتیم‌ها و می‌آیند و غذا می‌خورند، كیف می‌كنم. گریه می‌كنم و حال می‌كنم.

در یك مراسمی بچه‌ها دورم جمع شده بودند و هر كس چیزی می‌خواست. در این میان دختربچه‌ای به من نزدیك شد و به جای آن كه چیزی بخواهد، فقط خواست دستم را ببوسد. مهرش بدجور به دلم نشست. خواستم فردا بیایند دفترم. آن دختر الان دخترخوانده من است. روی پایم نشست و بابایی صدایم كرد. من به هر دخترم 50 میلیون تومان جهاز دادم و مقرر كردم به این یكی 100 میلیون تومان جهاز بدهند. این دست خداست كه مهر این دختر را به دل من انداخت. یتیمی سخت است. بهترین ساعات عمر من زمانی است كه در خدمت یتیمان هستم. پول را برای چه می‌خواهیم؟ خدا به ما داده و ما هم باید به بقیه بدهیم.

ما وسیله هستیم. باید بخشید و بی‌منت و زیاد بخشید. این توصیه من به همكارانم است. من از زیر صفر شروع كردم. توصیه من به جوانان این است كه منطقی فكر كنند. این گونه نبوده كه شب بخوابم، صبح پولدار شوم. خاك خوردم و رنج كشیدم و آثار این رنج هنوز در من هست. امیدشان به خدا و فكر و بازوی خودشان باشد. درستكار باشند و تلاش و تلاش و تلاش كنند. این فرمول من است...



پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 8:1 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

در حالی که کمتر از 5 روز تا پایان مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر فرصت باقی مانده، فرهاد مجیدی با رد پیشنهاد ملوان و مالک ثروتمندش، هدایتی، آینده اش را مبهم تر از پیش کرد. پیش از این مذاکرات او با مس کرمان به دلیل برکناری داوری رئیس هیئت مدیره مس که مسئولیت آوردن مجیدی را به کرمان برعهده داشت، ناتمام ماند و به بن بست رسید.

بعد از این اتفاق بود که دیگر مدیران این تیم کرمانی هم تمایلی به خریدن او با قیمت نجومی نداشتند. از اصفهان هم خبر می رسد حضور خلعتبری در سپاهان قطعی شده و این تیم اصفهانی هم دیگر نیازی به مجیدی که سبک بازی اش شباهت زیادی به خلعتبری دارد، نخواهد داشت.
 


تیم اماراتی عجمان هم که به شدت به دنبال مجیدی بود، به دلیل سیاستی که مدیران فوتبال امارات در رابطه با عدم استخدام بازیکنان ایرانی در پیش گرفته اند، از جذب او منصرف شده. با این حساب آینده فرهاد مجیدی در فوتبال ایران نامعلوم شده. هر چند که این پایان کار نیست و از گوشه و کنار خبر می رسد که فرهاد مجیدی شاید همه را شوکه کند.



گویا او قصد دارد فعلا فوتبال را کنار بگذارد اما مشخص نیست این دوری چه مدت ادامه داشته باشد. در این رابطه دو احتمال وجود دارد. احتمال اول این است که در روزهای آینده، برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد. اما احتمال دوم و قوی تر این است که او تا نیم فصل با هیچ تیمی قرارداد نخواهد بست و بعد از آن با در نظر گرفتن شرایط تصمیم خود را خواهد گرفت.



با این تصمیم او با یک تیر دو نشان خواهد زد. اول اینکه باز هم در تیمی که قلعه نویی سرمربی آن است، بازی نخواهد کرد. دومین هدف او هم این است که با پیراهن هیچ تیمی در مقابل تیم محبوبش استقلال قرار نگیرد. البته برای مشخص شدن تکلیف فرهاد مجیدی فقط باید تا 22 تیر منتظر بود.



چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 9:50 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

شرکت مایکروسافت که با ارایه دو محصول جدید Windows 7 و Windows Server 2008 تلاش فراوانی داشت تا سرانجام به همه شایعاتی که در خصوص امنیت ویندوزهایش مطرح می شود، پایان دهد، هیچگاه تصور نمی کرد که تنها با گذشت چند ماه از ارایه آخرین دستاوردهایش، مثل همیشه با مشکلات امنیتی متعددی دست به گریبان باشد.

رخنه ها و مسایل امنیتی، انگار بخشی جدایی ناپذیر از محصولات این شرکت شده اند و همچون غولی شکست ناپذیر، در برابر عظمت آن قد برافراشته اند. برای اثبات این ادعا، کافی است که مراحل زیر را اجرا کرده و فقط در چند مرحله، با گذشتن از کلمه عبور ویندوز، حتی به بازیابی دوباره آن اقدام نمایید:

ابتدا DVD ویندوز ۷ را در داخل درایو کامپیوتر قرار داده و با restart نمودن سیستم، آن را از روی DVD  راه اندازی کنید. پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، دکمه Next را زده و در پنجره بعدی، گزینه Repair your computer را انتخاب نمایید.
 




سپس در پنجره باز شده، پس از انتخاب سیستم عامل، دکمه Next را زده و در صفحه بعدی، بر روی گزینه Command Prompt کلیک کنید.
 



پس از اجرا شدن برنامه cmd، باید از فایلی که قرار است برای ورود به ویندوز دستکاری شود، در محل دیگری نسخه پشتیبان بگیرید. برای انجام این کار، دستور زیر را تایپ کنید:

copy c:\windows\system32\sethc.exe c
 

حالا فقط کافی است که فایل اجرایی cmd را کپی کنید. برای این کار، از دستور زیر استفاده نمایید:

copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe
 

آنگاه، برنامه cmd را بسته، دکمه Restart را از پنجره جاری، انتخاب نموده و اجازه دهید تا به صورت عادی، ویندوز بارگذاری شود. هنگامی که صفحه خوش آمد گویی و در خواست کلمه عبور را مشاهده کردید، دکمه Shift صفحه کلید را ۵ مرتبه بفشارید تا پنجره command prompt در حالت مدیر سیستم، نمایش داده شود.


هم اکنون، زمان تغییر کلمه عبور ویندوز است. بنابراین، دستور زیر را تایپ کنید:

net user administrator NewPassword
 

توجه داشته باشید که به جای کلمه administrator، باید نام کاربری ویندوز و به جای NewPassword، رمز عبور جدیدی که می خواهید جایگزین پسورد فعلی شود را تایپ نمایید.

سپس برنامه cmd را بسته و با کلمه عبور جدیدی که داده اید، وارد ویندوز شوید. به همین راحتی!

در آخر هم باید فایل اصلی sethc.exe را که از آن نسخه پشتیبان گرفته اید، جایگزین فایل فعلی نمایید. برای انجام این کار، دوباره سیستم را از روی DVD ویندوز راه اندازی کرده و زمانی که بعد از قسمت Repair your computer پنجره cmd نمایش داده شد، دستور زیر را برای جایگزینی آن تایپ کنید:

copy c:\sethc.exe c:\windows\system32\sethc.exe

در نهایت، برای اعمال تغییرات، لازم است که سیستم دوباره راه اندازی شود.       



چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

آیا می دانید گرانترین خودروی دنیا چیست؟ بوگاتی رویال Kellner Coupe ساخته سال ۱۳۹۱ که در سال ۱۹۸۷ با قیمت ۸ میلیون و هفتصد هزار دولار به فروش رسید. این را گفتم تا بدانید منظور من از این نوشته خودروهایی هستند که در بازار موجود اند و به صورت عتیقه یا خودروهایی که دیگر تولید نمی شوند، نیستند.

اگر پولدار هستید (البته آنقدر پولدار که نمی دانید با میلیون ها دلار چه کنید) می توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و از این ۱۲ خودرو یکی را انتخاب و خریداری کنید:

 

گران ترین خودروهای جهان

۱ – آسکاری ای ۱۰ – Ascari A10: این ماشین طی ۲٫۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ می رسد. آسکاری A10 انگلیسی است.

قیمت: ۶۵۰,۰۰۰ دلار

 

۲ – اس اس سی آلتیمیت آئرو – SSC Ultimate Aero: این خودرو سومین ماشین سریع دنیاست که اجازه تردد در خیابان دارد و می تواند در ۲٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد. SSC Ultimate Aero نصف یک بوگاتی ویرون قیمت دارد اما می تواند با آن مقابله به مثل کند!

قیمت: ۶۵۴,۰۰۰ دلار

 

۳ – پاگانی زوندا سی ۱۲ اف – Pagani Zonda C12 F: این خودرو توسط یک تولید کننده کوچک ایتالیایی تولید می شود و ۰ تا ۱۰۰ آن در ۳٫۵ ثانیه خواهد بود.

قیمت: ۶۶۷,۳۲۱ دلار

 

۴ – فراری انزو – Ferrari Enzo: این خودروی گران قیمت خیلی طرفدار دارد و فقط ۴۰۰ عدد از آن تا به حال ساخته شده است. ۳٫۴ ثانیه طول می کشد تا انزو بتواند از ۰ تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برسد.

قیمت: ۶۷۰,۰۰۰ دلار

 

۵ – مک لارن اف ۱ – McLaren F1: اولین سری این خودرو در سال ۱۹۹۴ تولید شد و در همان زمان هم گران قیمت ترین خودروی جهان شد. مک لارن اف ۱ می تواند ظرف مدت ۳٫۲ ثانیه از ۰ به صد برسد.

قیمت: ۹۷۰,۰۰۰ دلار

 

۶ – زنوو اس تی ۱ – Zenvo ST1: سرعت این خودرو می تواند در ۲٫۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو را یک کمپانی دانمارکی تولید می کند بد. نیست بدانید از Zenvo ST1 تا به حال ۱۵ عدد ساخته شده است.

قیمت: ۱,۲۲۵,۰۰۰ دلار

 

۷ – میباخ لندولت Maybach Landaulet: لندولت گرانترین خودروی سدان موجود در بازار است که می تواند در ۵٫۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ برسد. این خودرو به درد کسانی می خورد که راننده شخصی دارند.

قیمت: ۱,۳۸۰,۰۰۰ دلار

 

۸ – کوانیجسِگ آگرا آر – Koenigsegg Agera R: آگرا آر ۰ تا ۱۰۰ را در ۲٫۸ ثانیه طی می کند.

قیمت: ۱,۶۰۰,۰۰۰ دلار

 

۹ – لامبورگینی رونتون – Lamborghini Reventon: رونتون گرانترین خودروی لامبورگینی است که سرعت آن در ۳٫۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

قیمت: ۱,۶۰۰,۰۰۰ دلار

 

۱۰ – پاگانی زوندا چینکوئه رودستر Pagani Zonda Cinique Roadster: این خودرو خیلی گران است!

قیمت: ۱,۸۵۰,۰۰۰ دلار

 

۱۱ – آستون مارتین وان ۷۷ – Aston Martin One 77: این خودرو ۷۵۰ اسب بخار توان دارد و بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد.

قیمت: ۱,۸۵۰,۰۰۰ دلار

 

۱۲ – بوگاتی ویرون سوپر اسپورت Bugatti Veyron Super Sports: خوب! بالاخره به گران قیمت ترین خودروی جهان رسیدیم. این خودرو گرانترین خودرویی است که می تواند در خیابان تردد کند. این بوگاتی در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

قیمت: ۲,۴۰۰,۰۰۰ دلار

 



چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 9:45 ::  نويسنده : یوسف خدابنده


زیباترین دختر لهستان

رزالیا منکویز مقام دختر شایسته ۲۰۱۲ کشور لهستان را به خود اختصاص داد.رزالیا ۲۵ ساله است قدش ۱۷۵ سانتی متر است، در بیالیستوک متولد شده است و مترجم زبان است.



سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 9:9 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

حسین کریم لو تصمیم گرفته با گرفتن گواهینامه گینسی شود، او برای به دست آوردن گواهینامه هایش دردسرهای زیادی کشیده است، در این گزارش او از خاطرات و آرزوهایش می گوید. دانشجوی رشته برق صنعتی است و عاشق کارهای فنی، او گواهینامه پایه دو، پایه یک، موتورسیکلت، غلتک، لودر، جرثقیل، بابکت (مینی لودر)، دامپر (خودرویی برای تخلیه بار در محل های مرتفع)، بلدوزر، بیل مکانیکی، فینیشر (خودرویی که در آسفالت کاری کاربرد دارد)، ویتکن (ماشینی برای راه و ساختمان)، گریدر، لیفتراک و تراکتور را در مدت 2 سال به دست آورده است.

آقای رکورددار تا به حال موفق به دریافت این 15 گواهینامه شده است اما این روزها او در کلاس های خلبانی ثبت نام کرده تا گواهینامه خلبانی را هم به دست بیاورد. کریم لو که متولد 1354 است درباره انگیزه اش از این کار می گوید: «دوست داشتم در کتاب رکوردهای جهانی گینس نامم ثبت شود، وقتی دیدم ایرانی ها با کارهایی مانند روپایی زدن و ماجراجویی موفق به این کار شده اند، تصمیم گرفتم با گرفتن تعداد زیادی گواهینامه رکوددار شوم. در حال حاضر دوره تئوری آموزش خلبانی را پشت سر گذاشته ام، برای بخش عملی آن فعلا پولم ته کشیده است».

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد!

پنجره هوشمند

البته این تنها انگیزه کریم لو نیست او با این کار قصد دارد با سیستم و نحوه کار خودروهای مختلف آشنا شود تا بتواند یک خودروی تلفیقی بسازد. «من روی طراحی خودرویی کار می کنم که بتواند به راحتی در مسیرهای پر از مانع حرکت کند، الان ما خودروهایی با دو دیفرانسیل و شاسی بلند داریم که مناسب این مسیرها هستند اما بازهم این خودروها در میان ماسه، گل و آب گیر می کنند من می خواهم یک جک یا بیل مکانیکی برای آنها درست کنم تا در هیچ جایی گیر نکنند.»

کریم لو تا به حال چندین اختراع نیز داشته و آنها را به ثبت رسانده است، یکی از اختراع های او پنجره هوشمند است: «این پنجره را طوری طراحی کرده ام که زمانی که میزان گازهای مضر در خانه زیاد شد به صورت خودکار و با موتورهایی که دارد پنجره را باز کرده و هوای بیرون را به داخل خانه می فرستد.»

گواهینامه دردسرساز

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد!

آقای رکورددار برای گرفتن هرکدام از گواهینامه هایش زحمات زیادی کشیده است. او برای یادگرفتن رانندگی با ماشین های راهسازی به بیرون از شهر و محل هایی می رفته که این ماشین ها مشغول به کار بودند: «می رفتم از راننده های آنها می خواستم به من آموزش دهند بعضی از آنها از من پول می گرفتند اما برخی ها هم رایگان به من آموزش می دادند.

اما قسمت سخت تر ماجرا مربوط به زمانی می شد که باید خود داوطلب ها برای آزمون، ماشین تهیه می کردند و آن را به نزدیکی های محل آزمون منتقل می کردند.»

به گفته کریم لو مشکل ترین گواهینامه ای که او تا به حال گرفته، گواهینامه ماشین بابکت بوده است: «این خودروی کوچک، فرمان، کلاچ و ترمز ندارد و باید آن را به وسیله دستگیره هایی که دارد هدایت کرد. برای گرفتن گواهینامه این خودرو، بیشتر از سه ماه وقت گذاشتم.»

آقای رکورددار بیشترین آمار ردشدن در آزمون های عملی گواهینامه هایش را هنگام گرفتن گواهینامه پایه یک تجربه کرده است: «گرفتن گواهینامه بابکت واقعا مشکل بود و به نظر من از گرفتن پایه یک هم مشکل تر است، هرچند که من برای گواهینامه عملی یا همان آزمون تپه پایه یک، 12بار امتحان دادم تا سرانجام قبول شدم. گرفتن این گواهینامه حدود یک سال زمان برد.»

یکی دیگر از گواهینامه هایی که کریم لو تا به حال موفق نشده آن را به دست بیاورد گواهینامه ماشینی است که برای کارگذاشتن لوله های بزرگ نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد: «وقتی فهمیدم نمونه ای از این خودرو را برای تعمیر به اصفهان آورده اند به آنجا رفتم و هر طوری بود طرز کار با آن را یاد گرفتم بعد در تهران آزمون آیین نامه آن را با موفقیت پشت سر گذاشتم. حالا هم درخواست کرده ام برای آزمون عملی با این ماشین، مرا به اهواز ببرند اما راهنمایی و رانندگی هنوز با این درخواستم موافقت نکرده است.»

خانواده نمونه

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد!

یکی دیگر از نکات جالب زندگی کریم لو نحوه تحصیل در خانواده آنهاست. آقای رکورددار متاهل است و دو فرزند دختر دارد. او درباره خانواده اش می گوید: «نکته جالب ماجرا اینجاست که اعضای خانواده من هرکدام در یک مقطع تحصیلی درس می خوانند. دختر کوچکم در مقطع ابتدایی، دختر بزرگم راهنمایی، همسرم دبیرستان و خودم هم که دانشجو هستم.»



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 11:22 ::  نويسنده : یوسف خدابنده



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 8:49 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

3149210911e720bf552e6c2b2ee9d933_800



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 8:47 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

307076_317598564998621_993803155_n



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 8:32 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

من نمی‌دانم بنزین در مملکت شما لیتری چند است، امّا اینجا در کالیفرنیا ما برای هر لیتر یک دلار می‌پردازیم. امّا رشتهء کاری من مدّت ۳۱ سال در زمینهء نفت و بنزین است، بنابراین ترفندهایی وجود دارد که بتوانیم از هر لیتر بنزینی که می‌خریم حدّاکثر استفاده را بکنیم. در اینجا در خطّ لولهء کایندر مورگان که من در سان خوزهء کالیفرنیا کار می‌کنم، در ۲۴ ساعت از طریق خطّ لوله چهار میلیون گالن تحویل می‌دهیم. یک روز گازوئیل، روز بعد بنزین هواپیما و انواع بنزین معمولی. ما ۳۴ مخزن در اینجا داریم که گنجایش آنها روی هم رفته ۰۰۰ر۸۰۰ر۱۶ گالن است. فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد. بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌کند. هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می‌کند. امّا جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند. وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می‎بینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حدّاقلّ می‌رسانید. همهء شیلنگ‌ها دارای محلّ بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، مایع دیگری که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می‌شود. این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید. یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‎کند. بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصوّر می‎کنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیرهء بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطهء صفر بین بنزین و جوّ عمل می‌کند تا تبخیر را به حدّاقل برساند. برخلاف جایگاه‌های بنزین، اینجا که من کار می‎کنم، هر تانکری که ما بارگیری می‎کنیم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملاً به میزان یک گالن باشد. نکتهء دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین‌ نزنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

امیدوارم این نکات برای حفظ ارزش پول شما مفید بوده باشد



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 8:51 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

.

دوست دارم که یک شب جمعه/ صبح گردد به رسم خوش عهدی

ناگهان بشنوم زسمت حجاز/ نغمه ی دلخوش انا المهدی

.

.

.

بی خبر از همه عالم زتو خواهم خبری یا فرج الله

دلخوشم گر زتو آید خبر مختصری یا فرج الله

.

.

.

روزی در برگه تقویم خواهند نگاشت

تعطیل رسمی – روز ظهور حضرت ولی‌عصر«ع»

ولادت امام مهدی(عج) بر شما مبارک

.

.

.

ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد / بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد

سوگند به هر چهارده آیه نور / سوگند به زخم های سرشار غرور

آخر شب سرد ما سحر می گردد / مهدی به میان شیعه برمی گردد



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

هر عقیده و دین و ایمونی داشته باشیم این مادرا رو یادمون نره هااااااا بچه هاشون بخاطر من و شما رفتن تو جوونی شهید شدن ...
بعد 25 سال هنوزم که هنوزه زار میزنن سر قبر بچشون :
به افتخارشون



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 8:21 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

جاده 70 کیلومتری خلخال به اسالم با داشتن ارتفاع سه هزار و 300 متری از سطح دریا یکی از محورهای سخت گذر به شمار می‌رود. هرچقدر که این جاده خطرناک است به همان نسبت به مانند بهشت زیباست.چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفیدپوش میکند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستانی را گاهی تاریک میکند، اینها از تابلوهای زیبای این مسیر هستند که انگار واقعا در دنیای دیگری قدم گذاشته اید.

 

 

 

 



چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 8:5 ::  نويسنده : یوسف خدابنده

زندگي باغ گلي است که از آن بايد چيد
عشق را... عاطفه را...
و به گلدان دل خويش نهاد
زندگي بودن نيست،
زندگي زيستن است
زندگي جنبش و جاري شدن است
از سر آغاز تا به جايي که خدا مي داند



سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 8:3 ::  نويسنده : یوسف خدابنده